vrijdag, maart 25, 2022

Drive-in - Rod Amateau

Drive-in op IMDb (6,3)

Drive-in op Moviemeter (2,50)

Al jaren heb ik een abonnement op filmzender Film1 , maar in vergelijking met vroeger levert het me steeds minder op. Ze hebben duidelijk de slag verlopen op de filmrechtenmarkt aan de Netflixen , Amazons en Disneys van deze wereld. Noodgedwongen hebben ze een catalogus ontsloten van jaren 70-films, waar ik toch best nog wel eens wat uit kan plukken. Maar deze, die ik een tijdje geleden op record gezet had, dat is een schande. Dramatisch slecht, flauw, mateloos gedateerd, een aanfluiting. Amateuristisch gewoon. 

Het draait allemaal om een drive-in bioscoop ergens in Texas in het zonnige zuiden van Amerika. Er zijn een aantal personages: het leuke ventje dat enigszins moeizaam op zoek gaat naar zijn ontmaagding, het leuke meisje dat zich daar waarschijnlijk voor naar voren dringt, een slecht duo criminelen dat van B1 en B2 nog een hoop zou kunnen leren, een soort lokale gang dat in hun busje rondtrijdt om indruk te maken, een verlegen vent die vanavond zijn aanstaande ten huwelijk wil vragen, een kersvers in de stad gearriveerde arts die doodsbang is voor Ku-Klux-Klan activiteiten en een zuinige priester. 
Wellicht heb ik nog wat gemist, maar dit draait dus allemaal om elkaar heen. 

Met : Glenn Morshower, Lisa Oz

FIN - song : The Statler Brothers - Whatever happened to Randolph Scott? 
 

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...