donderdag, april 07, 2022

A Cure For Wellness- Gore Verbinski

A Cure For Wellness op IMDb (6,4)
 A Cure For Wellness op Moviemeter (3,26)

Dit gaat een wat gebrekkige recensie worden omdat ik de film in drie delen heb bekeken. Uiteraard zegt dat iets over de mate waarin het mij geboeid heeft: als ik het sterk had gevonden, had ik m wel in één keer uitgezien. Zal ook wat met het genre te maken hebben, een soort medische horror. Niet mijn ding. 

Lockhart is een veelbelovende nieuwkomer in het bedrijf waar hij werkt. Om te zien hoe betrouwbaar en daadkrachtig hij is, wordt hij door zijn bazen naar Zwitserland gestuurd. Daar verblijven de twee directeuren in een kuuroord en het wordt tijd dat ze daaruit terugkeren. 

Eenmaal daar aangekomen ziet Lockhart al snel dat er iets niet in de haak is: de bezoekers van het wellnesscentrum lijken gedrogeerdd of zelfs geprogrammeerd en de grote baas Volmer is een gladjakker van jewelste. Al snel probeert deze ook Lockhart in te palmen als proefkonijn voor zijn programma, maar die blijkt niet voor een gat te vangen. Hij gaat op onderzoek uit, een riskante onderneming binnen deze lugubere club , maar hij krijgt hulp van Hannah, de dochter van Volmer. Hoewel zij ook deels onder de experimenten van haar vader lijkt te vallen, is zij in haar heldere momenten van grote waarde voor Lockhart. 

Met : Dane DeHaan , Jason Isaacs, Mia Goth, Adrian Schiller , Celia Imrie


Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...