dinsdag, oktober 01, 2024

Joker - Todd Phillips

Joker op IMDb (8,4)

Joker op Moviemeter (3,94)

Aanstaande donderdag gaat de nieuwe Joker-film in première, wij gaan er samen naar toe. Omdat mijn vrouw het eerste deel van deze Batman-spinoff nooit zag, keken we die gisteravond. Voor mij een hernieuwde ontmoeting met de psychotische en bovendien gevaarlijke Arthur Fleck. Vijf jaar na verschijning heeft die dikke prijzen pakkende film nog weinig aan kracht ingeboet, de acteerprestatie van Joaquin Phoenix oogst alleen maar meer waardering. Benieuwd of hij dit kan toppen. 

Ik herlas ook mijn eigen recensie uit 2019, sta er nog steeds achter. Al moet ik wel toegeven dat ik iets verder van de criticasters af sta en meer richting bewondering en waardering voor deze acteerprestatie ben gaan staan. Dit schreef BEGT in 2019 : https://begt.blogspot.com/2019/10/joker-todd-phillips.html

FIN - song : Frank Sinatra - That's life/ Send in the clowns 

Geen opmerkingen:

Our Friend - Gabriela Cowperthwaite

Our Friend op IMDb (7,3)   Our Friend op Moviemeter (3,47) Soms tref je het, als filmkijker. Soms verwacht je niets en krijg je veel. Deze f...