maandag, januari 03, 2005

Bezinning

Zo, dat was effe nodig, lezertjes. Een week van bezinning: om de rust te hervinden, om mijn gekwetste ziel te laven, om lekker met de kinderen te ontspannen.
Heerlijk losgekomen van werk en andere verplichtingen: heb lekker gedraaid op twee feestavonden, heb lekker in het zwembad gelegen met mijn lieve meisjes, heb (te) veel aan de erfenis van Freddie Heineken gewerkt, ben samen met mijn lief benoemd tot "paar van het jaar 2004"- ik verzin dat niet hoor- , heb zelfs alweer gevoetbald, heb een bijzonder emotionele familiedag gehad - positief emotioneel wel te verstaan.

Allemaal prima natuurlijk, maar er was meer: alles werd overschaduwd door de onvoorstelbaarheid van de Azie (en afrika, niet te vergeten) ramp. Gisteravond opnieuw huilend bij de tv, de hardheid van de beelden heeft een impact waar je geen voorstelling bij kunt maken. Zoveel leed, zoveel verlies, zoveel onmacht: hier staat geen maat op. We moeten door blijven gaan met aandacht geven, met hulp geven, met mensen en kennis leveren, met storten en opbouwen! Geen nieuwjaarsreceptie en geen openingsparty mag de komende tijd gehouden worden zonder dat daarbij een grote donatiepot staat. Onze volgevreten en volgedronken lijven dienen doordrenkt te zijn van compassie!

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...