zondag, december 10, 2006

Headbangers

"If Richard Wagner would still be alive,
he'd probably be a member of Deep Purple".

Citaat uit de documentaire "Metal-a Headbangers Journey" die ik gisteravond zag. De Canadese antropoloog Sam Dunn, zelf een head, onderzocht zijn eigen vriendenkring en zijn eigen voorliefdes; de muziek, het uniform, het satanisme, de PMRC, de stamboom van metal-soorten.
Ook voor een licht-metalo als ik een zeer interessant verhaal, bovendien voorzien van een lekker soundtrackje!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

De Deftones vind ik wel leuk en ook Metallica (soms).

begt zei

nou, ik geniet erg van de ouwe mannen van Black Sabbath en Zeppelin, maar de nieuwe Down-syndroompjes en stukkies Korn kan ik ook wel wegkrijgen hoor.
kpik een beetje mijn eigen krenten uit de harde pap, zeg maar..

Jacobdus zei

hoi Begt, als je Down goed vindt dan zou ik je toch metalliefhebber willen noemen.
Dus niet zo bescheiden!

begt zei

ok, ik schaar me in de rij!
laat dan toch maar mn haar groeien...

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...