woensdag, september 12, 2007

Iamsterdam

Drie weken reis ik nu op en neder naar Mokum. Wat het reizen betreft niet altijd tot volle tevredenheid want de combi NS en Prorail is evenzovele weken al geen gelukkige: al vier keer geld-terug-vertraging gehad en al een keer of drie zich verontschuldigende conducteurs de microfoon horen pakken.
maar daar wouk het niet over hebben: de wereld is mooi als je in Amsterdam werkt! pontje varen, een krioelend station en kleurrijke menschen.
Gisteren gingen we na n dagje cursussen eten in de jordaan. Toch al geen vervelende plek trouwens. we liepen met onze buitenlandse collega's van Herengracht dwars door de 9 straatjes naar de Westerstraat, alwaar het resto "De eetkamer van de Jordaan" zich bevindt.
en als automatisch voelde ik me geroepen toeristische gids te spelen voor mijn foreignoffice-collegae: "dit hier is de meest bezongen toren van Amsterdam", "dit is het beroemde Anne-Frankhuis", "hier is elke maandag de grootste biologische markt van Nederland" etcetera.
Ik mag dan horinees zijn, Amsterdammerbloed heb ik toch ook een beetje in me. En das geen straf!

Noot: pluspunt is dat je in Mokum altijd wel een "tv-gezicht" ziet. In ons resto kwam Hanneke Festen naast ons zitten. Wie zegt u? Als ik u meld dat het de ravissante dame is die alle grote rechtszaken in Amsterdam van journaal-commentaar voorziet, dan weet u vast wel wie. ik heb dus de halve avond met martin bril in mijn hoofd gezeten: die vertelde nooit een enkel woord van dat OM-commentaar te kunnen volgen, omdat ie naar adem moet happen vanwege de dame die de woorden uitbrengt. Mijn avond ook weer goed, want als ik aan Martin Bril denk , moet ik glimlachen. enfin..

2 opmerkingen:

FROMMEL zei

je werkt niet in amsterdam begt. je werkt in noord. en alles boven het ij hoort er niet bij.

begt zei

dan ben jij al jaren niet in amsterdam geweest, frommel, en bezig jij rijmpjes uit de jaren 60.
Noord is hip, noord is hot en is hét creatieve hart van Amsterdam.
Als het bovendien ook nog eens middels NZ-lijn verbonden wordt met de rest van de stad, houdt niets ons hier meer tegen!!
let maar op, zuid, oost en west worden nog eens jaloers!

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...