woensdag, december 04, 2013

Taken 2 - Oliver Megaton

Taken 2 op IMDb
Uit de koker van Luc Besson, dan weten de meesten al genoeg. Mijn dame had deel 1 ook gezien en nodigde me voor deze uit omdat de film grotendeels in Istanbul speelt. Ik bewaar zoete herinneringen aan die stad, dus ik keek mee.

Ik moet zeggen: Istanbul is fantastisch, met afstand de beste rol van de film. Verder veel schiet- en ontplofwerk van een ietwat onwaarschijnlijke (want te oude) actieheld - in de vorm van Liam Neeson verwacht je geen man die vechttechnieken en hardlopende achtervolgingen met succes uitvoert tegen jongere en sterkere opponenten. Niet mijn bakkie leut dus, deze film.

Verhaal is iets met de wraak van een Albanese familie op meneer Leeson omdat ie in deel 1 de zoon van de familie vermoord had. Omdat die z'n dochter had ontvoerd. De familie neemt nu wraak door ditmaal de (ex-)vrouw van Leeson te ontvoeren, het is weer eens wat anders.



Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...