zondag, september 24, 2017

Inferno - Ron Howard

Inferno op IMDb (6,2)
Totaal niet mijn type film, maar ik weet wel altijd de krenten uit de Dan Brown-pap te halen. Historisch verantwoorde verhaallijnen, beetje kunst en cultuur en veel prachtige steden en gebouwen.
Ditmaal zitten we voornamelijk in Florence. En dat vind ik fijn. Via Venetië belanden ze later in de film ook nog in Istanbul. En dat vind ik ook heel fijn. Daarnaast: Botticelli, het Uffizi en Dante. Heel veel Dante. Allemaal prachtig, daarom kan ik deze films in ieder geval uitzitten.

Tom Hanks is opnieuw de historicus Robert Langdon, die zich moet beijveren om een nieuwe uitbraak van de pest te voorkomen. Die uitbraak is gepland door een "mad professor" , de steenrijke heer Zobrist die lezingen geeft over de overbevolking van de wereld. Hij wil nu zijn plan ten uitvoer brengen om die te halveren.
Langdon wordt geholpen door Sienna Brooks, een charmante verpleegster die ook nog eens hyperintelligent is. Samen proberen ze de agenten van World Health Organisation voor te blijven, die ook op zoek zijn naar de cilinder waarin zich de aanwijzingen moeten bevinden die leiden naar de bron van de ziektekiemen, die Zobrist ergens kundig verstopt heeft.
Er gebeurt een hoop, het is opnieuw een drukke film geworden: het zal wel in de boeken zitten waar deze verhalen uit voortkomen. Die boeken kennen veel liefhebbers, dat zullen de films ook wel hebben. Als ik hem ontleed, heb ik toch ook een leuke middag gehad.

Met : Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Sidse Babett Knudsen, Irrfan Khan

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...