woensdag, oktober 21, 2020

Mr. Nobody - Jaco van Dormael


Mr. Nobody op IMDb (7,8) 

Warrige film, te warrig voor mij in ieder geval. Kan met mijn matige interesse in science fiction te maken hebben, ik weet dat het aan mij ligt. De film krijgt een hoge waardering op IMDb, dus ik ken mijn plek. 

Het gaat over de eeuwige jeugd. Onze hoofdpersoon Nemo Nobody (wel een prachtige karakter-naam natuurlijk) is in 2092 de laatst overgebleven sterfelijke mens. De rest heeft blijkbaar allang manieren gevonden om eeuwig door te gaan en verjongingen op zichzelf toe te passen. Wetenschappers willen weten hoe Nemo zover gekomen is.

We reizen terug en beleven Nemo in drie verschillende levens. Tegelijk. Dan is hij weer de zwerver die wanhopig achter zijn jeugdliefde aanjaagt, dan is hij de wetenschapper die in een kil huwelijk verweven is, dan is hij weer de zachtaardige man die ondanks alle problemen bij zijn depressieve vrouw blijft. 

Alles valt terug te leiden tot een moment uit zijn jeugd: de scheiding van Nemo's ouders stelde hem voor de onmogelijke keuze om bij zijn vader of bij zijn moeder te gaan wonen. Die onmenselijke splitsing bepaalt de keuzes voor Nemo's verdere leven(s). 

Met : Jared Leto , Sarah Polley, Diane Kruger, Linh Dan Pham , Rhys Ifans, Juno Temple



Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...