vrijdag, februari 04, 2022

Alles op tafel - Will Koopman

Alles op tafel op IMDb (6,9)

Alles op tafel op Moviemeter (3,32)

Op aandringen van mijn vrouw deze toch maar gekeken. Ons abonnement op Prime verloopt binnenkort, dat was 1. Maar belangrijker was dat ik - na het tot twee keer toe bekijken van het originele verhaal - geen zin had in een RTL-versie van Linda de Mol-gezelligheid. Ik trek haar niet zo goed, voor mij is ze een zakenvrouw die zich niet op het acteervak zou moeten richten. Maar oke, het was op haar initiatief dat er een Nederlandse versie kwam van dit fascinerende en intrigerende verhaal. Die credits geef ik haar dan maar. Tenslotte: ik kan weer wél heel goed tegen Promenade-prominenten Diederik Ebbinge en Eva Crutzen en in deze film vond ik zowaar Waldemar Torenstra ook een positieve uitschieter. Dan weet u een beetje in welke hoek ik sta. 

Iedereen heeft geheimen. Hoe goed men elkaar ook denkt te kennen, langjarige huwelijken maar ook kersvers bruisende relaties blijken toch allemaal hun verscholen hoekjes te hebben waarin eenieder in meer of mindere mate van onschuld iets stiekem doet. Niets nieuws, niet echt een probleem. Totdat het een probleem wordt. 

Aanvankelijk is er bij de vriendengroep die we deze avond volgen nog helemaal niets van te merken. Elk stel bereidt zich op zijn eigen wijze voor op een etentje met de vriendengroep die al jaren samen is. Het stel met relatieproblemen doet dan anders dan het stel dat juist problemen met hun opstandige puber heeft, dat het weer anders doet dan het tamelijk verse stel dat dagelijks vonkende seks heeft en bezig is om zwanger te geraken.
Als ze eenmaal aan tafel zitten, is het wachten op vriend Ben die deze avond zijn nieuwe liefde zal introduceren. De teleurstelling is groot als hij alleen komt omdat zijn partner buikgriep zou hebben. Na de nodige stekelig- en spitsvondigheden over en weer besluit men over te gaan tot het spelen van een riskant spel: om aan te tonen dat zij niet allen geregeerd worden door de omgang met hun mobiele telefoon gaan die telefoons op tafel. Alle binnenkomende berichten en telefoontjes zullen in het openbaar moeten worden afgehandeld, voorgelezen of op speaker worden uitgesproken. Beetje bij beetje komt naar voren dat elke disgenoot zijn of haar redenen heeft om bepaalde zaken voor de anderen te verzwijgen. 

Met: Diederik Ebbinge, Eva Crutzen , Waldemar Torenstra, Ramsey Nasr, Lies Visschedijk, Peter Paul Muller, Linda de Mol , Aiko Beemsterboer 

 FIN - song : Talison Ruan - Reggae o Som do Maranhao

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...