zondag, september 17, 2023

Happy Ending - Joosje Duk

Happy Ending op IMDb (5,3)
 Happy Ending op Moviemeter (2,53)

Matige waarderingen voor deze film op de beide filmdatabases die ik frequent bezoek. Maar ik moet eerlijk zijn: ik vond deze niet eens zo tegenvallen, niet zoals ik de meeste Nederlandse romkom's teleurstellend vind. Dat komt grotendeels door het sprankelende acteerwerk: het trio (!) Gaite Jansen, Martijn Lakemeier en Joy Delima vertonen veel spelplezier, het maakt er een acceptabele film van die bij mij wél een voldoende indruk achterliet. 

Er straalt veel vrolijkheid af van de relatie die de jonge Luna en Mink met elkaar hebben. Leuke vrienden, veel themafeestjes en veel seks. Maar juist bij dat laatste gaat het mis, overigens zonder dat Mink het merkt. Luna ervaart maar ten dele plezier in bed, het lukt haar niet om bij en met Mink tot orgasmes te komen. Ze faket alles aan elkaar vast, waardoor Mink niet het besef heeft dat het eigenlijk helemaal niet zo super gaat als hij denkt. 

Luna bespreekt het niet met hem maar uiteraard wel met haar hartsvriendinnen. Die adviseren Luna om het buiten de deur te zoeken: wellicht dat een triootje ervoor kan zorgen dat beiden aan hun trekken komen. Na een zoektocht ontmoeten ze de levenslustige Eve, die aangeeft in beiden wel wat te zien. Het komt er dus van en inderdaad: ook Luna komt ervan. 

In plaats van opluchting komt er nu echter twijfel op bij Luna. Eve heeft haar blijkbaar dingen geleerd die ze niet bij Mink kan halen. Ze maakt stiekeme afspraakjes met Eve en beseft dat dit de bom onder haar relatie is. 

Met : Gaite Jansen, Martijn Lakemeijer, Joy Delima

FIN - song :The Indien - Sleep when i'm with you

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...