vrijdag, september 29, 2023

Give me liberty - Kirill Mikhanovsky

Give me liberty op IMDb (6,7)
 Give me liberty op Moviemeter (3,33)

Geafficheerd als komedie, maar ik vond het eerder een wrange roadmovie. Schreeuwerig en druk, ik heb niet vaak de mondhoeken kunnen optrekken. 

Vic is een goedbedoelende jonge kerel die heel hard werkt om een bestaan op te bouwen maar duidelijk voorbestemd is een kleine krabbelaar te blijven. Een goed hart en de beste bedoelingen zijn blijkbaar lang niet genoeg om het te maken in Amerika. 

Vic is chauffeur van een gehandicaptenbusje, de hele dag is hij bezig om mensen uit hun stoel te krijgen om ze vervolgens met rolstoel en al op tijd op hun afspraken af te leveren. Vandaag blijkt alles te worden bepaald door de Russische gemeenschap die in zijn flat woont en die hem vragen zijn afkomst niet te verloochenen: een van hen is overleden en ze willen allemaal op tijd op de begrafenis zijn. Hun claim op Vic om hen te brengen doorkruist zijn werkopdrachten: er zijn zwaar gehandicapten die op tijd moeten worden weggebracht, continue knalt Vic's baas door de portofoon met de vraag waar hij blijft en dat hij dik in de problemen zit door zijn slechte levertijden. 

De sfeer in zijn busje en de dankbaarheid van de personen die hij vervoert, geven Vic het gevoel dat zijn baas op dit moment even minder belangrijk is dan het kortstondige geluk van deze zo ongelukkig getroffen mensen. 

Met : Chris Galust, Lauren "Lolo" Spencer, Maxim Stoyanov

FIN - song : Bon Iver - Holocene

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...