donderdag, november 03, 2005

Het E-woord #2

ik dacht dat ik het ergste al gehoord had, maar nee: er zijn nog meer erge dingen gebeurd in Durchgangslager Schiphol (kenners mogen ook Westerbork 2 zeggen).

Naar nu blijkt hebben beveiligingsbeambtes (over vrije jongens gesproken) het geweer gericht op die paar gelukkige vreemdelingen die wèl uit hun cel bevrijd waren.
De noodkreten en de doodsangst waren nog niet voldoende slagroom bovenop de menigmaal onterechte opsluiting: er moest voor de geuniformeerden nog effe meer dreiging bij komen.
Ik kon het niet helpen, ik moest meteen aan "Das Experiment" denken.

In een land waar de regels belangrijker worden dan mensen en hun noden, ligt het fascisme om de hoek op erkenning te wachten.

Ik hoop toch zo dat Verdonk erg slecht slaapt.....

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...