maandag, februari 13, 2012

Snabba Cash- Daniel Espinosa


Mevrouw mijn lief had t boek verslonden en daarin genoeg reden gevonden mij over te halen de verfilming met haar mee te kijken.
Ik ben bang dat ik niet het juiste type ben om dit soort thriller-/misdaad-achtige films oprecht te regisseren. Ik vind het al gauw gezocht, gekunsteld of irreëel.
Loslaten en toch proberen:

Jong economiestudentje is wannabee in de wereld van t grote geld. Zijn studievriendjes komen uit oud-geld-families en hij ervaart vernederingen. Via zijn bijbaantje als taxichauffeur komt ie met drugssmokkelaars in aanraking, dankzij zijn economische achtergrond weet hij ze te adviseren hoe het zwarte geld gewit kan worden. hij wordt dus min of meer bankier van de maffia.

als dat maar goed gaat. En zo...

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...