dinsdag, oktober 01, 2013

Plan C - Max Porcelijn

Plan C op IMDb
Veel van de Nederlandse B-films laat ik rustig lopen in de bioscoop, ik krijg later nog kans genoeg om m via tv te bekijken. En dan heb ik in de tussentijd de kans om te inventariseren of het wel wat voor me is. Deze titel werd bij mij toch aanbevolen als 'hij is veel leuker dan je vooraf denkt" .
Ik proberen!

Welnu, het viel me tegen. Matig acteerwerk van Ruben van der Meer als moeizame politie-agent/kruimeldief . dat is het eerste dat opvalt. Ton Kas en Rene van t Hof voldoen aan de eisen, al is dat vooral een uitstekende vorm van typecasting. Plot is magertjes , maar kan bij vlagen als leuk worden opgevat.

Ronald is een politieagent met geldproblemen (gokschulden). Als zijn crediteuren de touwtjes wat strakker bij hem aantrekken, moet hij wel een plan maken om het geld terug te betalen en daarmee z'n ex-gezin te beschermen. Plan wordt om twee kompanen een pokertoernooi te laten overvallen en de inleg mee te jatten. Hijzelf neemt - ter alibi- deel aan het toernooi. Geen geweld, alleen geld pikken.

Het gaat mis en zo. Er vallen doden. En vervolgens krijgen de planmakers zelf onderling mot. En dat leidt weer tot een ander plan.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...