woensdag, oktober 09, 2013

The five-year engagement - Nicholas Stoller

The five-year engagement op IMDb
U moet het schrijver dezes maar vergeven: op het werk ging het niet vanzelf gister, ben daarna rechtstreeks de sportschool ingedoken om anderhalf uur alles van me af te worken, rondje sauna toe. Die verzameling maakte dat ik gisteren geen enkele weerstand meer bood toen ik na het late eten alsnog op de bank plofte en de filmzender aan zette. Deze.

Stelletje lijkt bestemd voor elkaar, totdat zij aan de andere kant van de VS een baan aangeboden krijgt op een universiteit. Hij gaat mee maar vindt z;n draai niet. Zij koestert zich in de lovende aandacht van de professor. Langzaam groeien de 2 uit elkaar, wat niemand van de familie en de vrienden begrijpt: "jullie kunnen niet zonder elkaar".
Hij verhuist terug en vindt een jeugdige seksverslaafde dame, zij knoopt een relatie aan met haar baas. Maar beiden vinden het niet "the real thing".

U mag zelf de uitkomst raden, ik heb in de tussentijd het hele internet uitgelezen en kon desondanks het verhaal volgen. En uiteraard heb ik enkele malen steels gekeken naar de niet onprettige aanwezigheid van mevrouw Blunt. Laat me dat het lichtpuntje van de film noemen.


Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...