zaterdag, december 16, 2023

Clara Sola - Nathalie Alvaréz Mesén

Clara Sola op IMDb 6,7)
 Clara Sola op Moviemeter (3,54)

Terwijl ik de film aanklikte, wist ik nog niet dat ik met Costaricaanse beelden te maken had- ik waande mij nog in Zuid-Amerika - maar ik vond de natuurbeelden al opvallend mooi. Heb ooit het plan gehad om met vrienden daarheen te reizen maar de hedendaagse prijzen hebben ons er vanaf doen zien. Dan maar op het scherm, goed substituut.

Ze oogt zwakbegaafd en wordt ook aldus door haar familie behandeld. Dat wil echter niet zeggen dat er niet allerlei dingen door haar gedachten gaan: we zien aan alles dat de eenzame Clara (jaja, Clara Sola) meer verwacht van het leven dan er nu door haar familie en omgeving gebracht wordt. 

Ze wordt door de familie ingezet als een soort gebedsgenezeres ("Zalig zijn de armen van geest", weet u nog?) waardoor ze als een soort trofee op feesten en bruiloften in het dorp wordt ingesnoerd waarop eenieder een verzoekje mag doen om door haar krachtige handen te worden aangeraakt.

Allemaal best, maar Clara's gedachten gaan ergens anders naar uit: ze ziet haar zusje zoenen met een nieuwe vriend, ze ziet zelfs veel meer. "I want what she's having" , zo reageert Clara hierop. Terwijl haar zusje zich voorbereidt op een verjaardagsfeest en zelfs een huwelijkt voorneemt, dringt Clara zich steeds meer op aan wat haar aanstaande zwager zou moeten worden. Een clash is aanstaande. 

Met : Wendy Chinchilla Araya, Ana Julia Porras Espinosa, Daniel Castaneda Rincon, Flor Maria Vargas Chavez

Geen opmerkingen:

Challengers - Luca Guadagnino

Challengers op IMDb (7,8)   Challengers op Moviemeter (3,80) Gelijk maar meegepakt op première avond, terwijl ik mezelf niet heel goed ingel...