zondag, december 10, 2023

Alone in Berlin (aka Jeder stirbt für sich allein) - Vincent Perez

Alone in Berlin op IMDb (6,5)
 Alone in Berlin op Moviemeter (3,05)

Zo zie je maar, films opnieuw bekijken levert af en toe best iets op. Waar ik me de eerste keer dat ik deze zag nog licht teleurgesteld voelde in het acteerwerk, had ik dat gisteravond helemaal niet. Dit kan aan mijn eigen gesteldheid gelegen hebben: ik was vroeg op voor het presenteren van een filmquiz aan de overkant van het IJsselmeer en kreeg daarom in de avond weinig anders uit mijn handen dan de afstandsbediening van de tv. En blijkbaar was ik daarmee veel beter in de sfeer voor deze film: gisteren genoot ik dus wél van een bepaalde ingetogenheid in het acteerwerk, ik had veel beter door dat het paste bij de bescheidenheid van de karakters die ze neerzetten. Emma Thompson en Brendan Gleeson in het bijzonder, Daniel Brühl en Mikael Persbrandt waren bij de eerste aanblik toch ook al meer extravert.

Bijgaand de recensie van destijds: 
BEGT: Alone in Berlin - Vincent Perez



Geen opmerkingen:

Challengers - Luca Guadagnino

Challengers op IMDb (7,8)   Challengers op Moviemeter (3,80) Gelijk maar meegepakt op première avond, terwijl ik mezelf niet heel goed ingel...