maandag, september 20, 2004

Abattoir Blues

Ik geef toe, een ietwat lugubere titel. Het is echter een hoogst culturele titel, want de naam van de nieuwe cd van Nick Cave. De man heeft met zijn slechte zaadjes toch nog een nieuwe nakomeling weten te produceren.
Doorgaans ben ik erg gespitst op de torenhoge cd-prijzen (Fuck Stichting Brein!), ik wacht meestal tot de bieb nieuwe voorraden aanschaft of totdat vriendjes in het gelukkig bezit zijn van, maar ditkeer heb ik me weer laten verleiden.
Per slot van rekening is Cave een oude verslaving, en daar mag je soms best in terugvallen. Via Plato.nl heb ik-bij voorintekening-de dubbel-cd (plus een gratis cd-single) voor effe ruim 19 euro weten te bemachtigen. Dat vind ik nog wel te verantwoorden: de verhouding minuten versus de verhouding eurocenten is hier m.i. fijn in balans.

Recensies beloofden een ijzersterke plaat met voornamelijk ballades, maar mijn prille ervaringen geven toch ook wel af en toe ruimte voor de oude-schreeuwCave.
Nog lang geen spijt dus, ik duik voorlopig even onder in de bloederige slachterijen van de voormalige Bat-king!! U bent welkom om te komen luisteren...

Geen opmerkingen:

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...