donderdag, juni 30, 2005

Verkracht door de Postbank

Geachte Postbank,

Het is zover, u heeft het voor elkaar: ik ga een andere bank zoeken. Voor de tweede maal in drie weken flikken jullie me een kunstje waardoor ik in betaalmoeilijkheden kom.
Drie weken geleden hielden jullie vijf dagen mijn nieuwe pasje vast, terwijl mijn oude meteen al geblokkeerd was. Dat is al bijzonder onprettig, maar wat jullie nu uithalen is de druppel.

Elke maand maak ik geld over naar mijn betaalrekening. Via dat nummer worden vaste uitgaven betaald als hypotheek, verzekeringen, nutsbedrijven etcetera.
Vorige week maakte ik een fors extra bedrag over, ten eerste omdat mijn betaalrekening rood stond, ten tweede omdat er weer wat extra uitgaven voor de deur stonden. Geen nood, op mijn lopende rekening staat voldoende geld.

Wat blijkt er nu te gebeuren? Vandaag krijg ik een uitvalbericht: de opdracht kan niet worden uitgevoerd omdat het rekeningnummer waarop moet worden bijgeboekt niet bij de naam hoort of zelfs opgeheven is.
Da's fraai! Het is namelijk mijn eigen nummer! Ik heb er twee, zoals de meeste van uw klanten. In de envelop zit keurig een kopietje en zie: mijn eigen betaalrekening-nummer! en mijn eigen naam!! MAG NIET! NIET VAN DE POSTBANK!!

Het toppunt is dat ik wederom geprobeerd heb enige uitleg (en vooral: enige service) van uw afdeling klantenservice te krijgen. Het enige wat je daar uit krijgt, is een reactie in de trant van: "ja, ik zie het ook. dat bericht is uitgevallen."
En dat wist ik al! Dat wil ik ook niet horen! Ik wil service! Ik wil dat jullie je eigen fout herstellen, bij je eigen collega's van de postbank.
Maar nee, dat kan uw collega niet. "Zo werkt het niet bij ons, meneer". Nee, da's duidelijk.

IK moet tien minuten aan de telefoon hangen. IK moet morgen opnieuw bellen. IK moet straks de boeteclausules van de hypotheekverstrekker voldoen. IK moet alles straks opnieuw overmaken.
Jullie doen dat niet, "zo werkt het immers niet bij jullie".

Maar ach: er is hoop. Ik ga eens informeren bij de ABN, bij de Rabo en bij al die andere banken. Eens kijken hoe snel ik mijn betaalrekening en mijn lopende rekening kan omzetten.
Morgen alvast informeren bij mijn collega's van de salarisadministratie hoeveel tijd ik daar voor heb....
En jullie? Jullie hoeven je dan niet meer met mijn mailtjes bezig te houden en kunnen je volledig storten op de conversaties van Jan Mulder met een of andere blauwe leeuw...
DAT, ja dat is wel de kracht van de postbank.


GRRRRRRRRRRRR

3 opmerkingen:

FROMMEL zei

en jij verwacht dat de banken beter zijn? hahahahahaha

Elly zei

en ik maar denken dat ik de enige ben met postbankproblemen ;-))))

Anoniem zei

Hoi ! Leuke blog heb je hier ...
Misschien interesseert mijn site tuin jou of je bezoekers ook wel ? Neem eens een kijkje: alles over tuin