zondag, oktober 30, 2005

Alfa

Ben van origine een heuse alfa. Engels, Duits en Frans, alsmede een korte periode Latijn en Grieks: ze gingen erin als koek. zoals ik ook nog steeds taalspeler ben op vaderlands gebied.
Edoch, ik dacht altijd dat ik een fijne tik had meegekregen van de bèta-kant omdat mijn hoofdrekenen aan niets te wensen overlaat. nog steeds verbaas ik me erover dat de rekenmachine-generatie bepaalde sommen niet tot onder de streep kan afmaken, waar ik dat door mijn afkomst uit een ouderwetse rijtjes- en tafelstampgeneratie wel doe.

Daarom verbaasde het me des te meer dat ik moeite heb met een beetje pittig niveau Sudoku-puzzel. Heb de rage zien ontstaan en dacht er dus ook even aan me te doen. Daar ik bij kruiswoord, doorloper en crypto altijd meteen start met vier of meer sterren, deed ik dat met de sudoku ook!
Bedrogen! Das nog verdomde pittig. Gelukkig heb ik mijn oudste dochter (elf bijna) die het al af en toe gespeeld heeft. Samen komen we een heel eind, maar sluitend krijgen hebben we nog niet onder de knie.
Samen met haar en met lief gaan we eerst eens een treetje lager beginnen. Das best lastig om te erkennen...

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...