maandag, december 26, 2005

Dak en thuis

Ook Begt is niet te oud om te leren. K bracht gisteren de kerstmaaltijd door tussen de voormalige dak- en thuislozen, die nu op het werk van mijn lief hun shelter vinden.
Reuze gezellig, wat een bijzondere mensen heeft ze daar toch rondlopen.
De aartsalco, die me uit probeert te leggen dat het veeeeel moeilijker is om wijn alcoholvrij te maken dan gewoon een paar stevige procentjes erin te laten lopen 9 u snapt: hij dronk het geserveerde bocht niet).
De neurotische eritreëer, die elk slokje van zijn wijn tien maal inzegende en rondliep met zowel een christelijk kruis, een davidsster als een vlag van Amerika. We hebben hem proberen uit te leggen dat slechts de halve maan nog ontbrak, maar dat ging r bij hem niet in.
Cadeautjes, een drankje en een hapje (nou ja hapje: paddestoelsalade, rundvleesbouillon, poulette in cranberry-cognacsaus, curry-rijst, spruitjes en boontjes en nog een dessert na, er zijn er die het voor minder doen): ik vond het gezelliger dan ik waarschjinlijk thuis imme eentje voor de tsunamibuis zou hebben gehad.
logisch dat die diners zo'n succes zijn.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...