woensdag, december 14, 2005

Stelling #2

Stelling 2: De NS kan haar status van geprivatiseerd bedrijf niet aan.

Aan de buitenkant modern commercieel, aan de binnenkant nog steeds een roestig overheidsbedrijf. De NS laat zien dat oude vossen en streken nog steeds bij elkaar horen.

Zo kom ik er achter dat de nieuwe dienstregeling voor overgrootvader Spoor een gelegenheid is geweest om de dagelijkse vertraging van de sneltrein hoorn-amsterdam te institutionaliseren. Tot afgelopen week kwam de trein gewoon standaard tien minuten te laat binnen op CS, waardoor ie altijd vertraagd aan zijn vervolgtraject naar utrecht begon.
Dat hebben ze opgelost. De trein gaat niemeer naar Utreg, maar naar Almere. En vertrekt bovendien pas 10 minuten later dan die richting UCS. Alle gelegenheid dus om inderdaad pas om kwart over acht op cs aan te komen, dan kunnen de mensen er snel uit voordat je (OP TIJD!) weer vertrekt voor je vervolg.
Dat intussen de reistijd van de hoornse forensen dus definitief met tien minuten verlengd is, wie zal daar nou over klagen? De sneltrein doet er gewoon net zo lang over als de stoptrein, alleen rijden wij wat langzamer en stoppen wij maar 1 x vlak voor CS.

Creatief gedacht, maar wat een ouderwetse vorm van staats-dienstverlening....
ik moet dus voortaan een kwartier vroeger van huis, met dank aan de dienstregeling..

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...