maandag, november 26, 2007

Hard werken

Kwas zaterdag de muzikale omlijsting bij een hyperdrukke muziekavond in ons wijkcentrumpje. de hippe band "Moke' deed daar voor een afgeladen zaal zn muzikale ding. Melodieus, absoluut. Aanstekelijk ook!
Gebruikelijk draai ik dan de inleidende muziek, toewerken naar de climax die "opkomen" heet. geen sprake van dit keer: dat deden de heren liever zelf! Dat ze van de 10 nummers er zeven op hun pre-cd hadden staan, die ik ook in de koffer meehad, zegt dan niks.
Omdat ik toch iets om handen moest hebben ben ik maar gaan helpen achter de bar: jeeeeezus man, zo hard heb ik nog nooit gewerkt! Errug lekker om te doen een keer.

Na de band mocht ik wel loos met mijn plaatjes, er bleef nog lekker zo'n 200 man hangen om te dansen en te feesten.
Jammere afsluiter was dan weer dat de bandleden ver over sluitingstijd tegen een jong barmeisje gingen lopen kafferen dat ze geen drank meer kregen. mijn uitleg dat die dame ook maar geinstrueerd is volgens de regels der overheid kwamen niet helemaal bij ze aan.
Ben dus een beetje verdeeld over Moke: uitermate popgevoelige liedjes, lekker onderkoelde performance, maar wat jammer van die misplaatste arrogantie. iets minder naar Oasis kijken, graag!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dedaine vlegels. Wat ik u brom.

begt zei

klopt. Snoodaars, een weinig!

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...