dinsdag, november 13, 2007

Dom gedaan

Zo, hebben wij ff dom gedaan gisteren. Vol overmoed bedachten wij het platteland te bezoeken per autoscooter: brommertje huren dus. Sidns mijn 17e niet meer op zon ding gezeten, dus ik moest al mijn verwaterde Puchskills opdiepen om een mooi tochtje te kunnen maken over gravelroads, door diepe dalen en steile heuvels. Op 1 dom momentje na (bij t uitparkeren raakte ik met een tikje de bumper van de auto naast me, maar checkup bij t inleveren van de brommer leverde geen extra boetes op) ging t allemaal prima. Mooie toch gemaakt richting Castelinna in Chianti, onderweg zowaar nog bekenden opgezocht toen we hun plaatsnaambordje zagen staan, verdomd as t niet waar is zagen we ze in de tuin werken!!
Enige domme bijwerking van t brommertje is de opgelopen verkoudheid die mijn liefje vandaag parten speelt.

Des middags gingen we nog n keer Dom doen: de rijk georchestreerde, bijna magisch ingerichte Duomo bovenop de siena-heuvels is 1 grote aaneenschakeling van de pracht en praal die de RKkerk gaarne voor zichzelf houdt. Voor 3 Epp kregen we daar nu iets voor terug. De rijkdom overviel ons zo dat ik Hans Dorresteijn wel MOEST aanhalen: "zelfs Jezus aan t kruis, had t beter dan wij thuis".

Vandaag met de bus naar een openluchtmuseum-bergdorpje (Colle del Val' Elsa, voor de kenners), morgen per treni rcihting Verona. We zijn er (lekker) nog niet

3 opmerkingen:

FROMMEL zei

piaggo scooters? die hebben namelijk de Puchlicentie gekocht en maken onder de naam Puch hele lelijke scooters. ook wel chemische toiletten genoemd.

oh fuk daar ga ik weer met mijn Puchfetish....sorry.

Anoniem zei

eerst Rome zien, dan sterven

begt zei

wel vespa, dat is geloof ik het moedermerk van Piaggio.
Gek he, ik heb eigenlijk niet naar type en serienummer gekeken: ben gewoon gas gaan geven!

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...