vrijdag, november 30, 2007

Nina Hagen Band-Nina Hagen Band

kwas 17, heb t nog prettig op mijn netvlies. Mijn vader leefde nog, had het nogal zwaar met de muziek die zijn koters in de huiskamer draaiden. De meeste kinderen waren al het huis uit, maar vooral de jongste twee maakten hem het hoorbare leven zuur!
Vond ie eerst meatloaf al een zwaar schandaal ("nemen ze t tegenwoordig al op als er iemand doodgaat?"), nog lastiger maakte ik t hem met de debuutplaat van la Nina.
Mijn verweer dat het hier om een geschoolde operazangeres ging, kwam niet aan: "zeker niet aanwezig bij de diplomauitreiking" en dat soort opmerkingen.
Ik geef toe: zo hard als ik "Naturträne" draaide, dat moet eenieder pijn gedaan hebben, maar wel lekkere pijn!
Het poppy "Superboy", het fantastisch bezwerenden "Auf m friedhof", het etherische "Heiss", de lekkere Tubes-cover die de plaat opent en uiteraard het femi-strijdlied sindsdien maakten het geheel tot een onnavolgbaar goeie rockplaat, die de tand des tijds moeiteloos heeft doorstaan.


Vanavond draaien we de mooiste debuutplaten uit de geschiedenis, raad s welke ik meeneem!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat werd dus Naturträne! Genitale plaat.

begt zei

ik stond met kippenvel op de armen en naast me stond een dame net zo in trance mee te voelen.
bijzonder om dit in swaf gedraaid te hebben..

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...