donderdag, november 08, 2007

You talking to me?

De zin "I'll be back" van Arnold Schwarzenegger in de futuristische thriller The Terminator uit 1984 is de filmquote die filmfanaten het meest gebruiken in het dagelijks leven. Dat blijkt uit een onderzoek onder tweeduizend bioscoopgangers, aldus het Britse blad The Sun donderdag.
Op de tweede plaats staat de zin die Rhett Butler (Clark Gable) spreekt aan het slot van Gone with the Wind uit 1939: "Frankly, my dear, I don't give a damn". De derde plek behoort toe aan Captain Kirk (William Shatner), die zichzelf in het internationale vocabulaire vereeuwigde met de zin "Beam me up, Scotty".


nog net in de top tien eindigde mijn favo-filmquote (zie titel van deze blog). vindt u het ook zo gek dat er geen nederlandse quotes in het lijstje voorkomen?
"getverdemme, een paardeoog"
"Admini-strá-teur"
"Tibbe, dit kan zo niet langer"
"jaaaaaagertje....."

T kan nooit wat worden met zo'n taal, toch?

5 opmerkingen:

FROMMEL zei

en dan te bedenken dat cpt.Kirk never en te nooit niet beam me up scotty in de serie heeft gezegd.....

Anoniem zei

You don't understand! I coulda had class. I coulda been a contender. I could've been somebody, instead of a bum, which is what I am.

Anoniem zei

Quote van Marlon Brando uit:
http://www.imdb.com/title/tt0047296/trailers-screenplay-E13108-310

begt zei

kijkijk, punaise, kwist niet dat je ook al aan film deed. ben je daarom zo dicht bij de victoria bioscoop gaan wonen???

@frommel: en dan te bedenken dat er mensen zijn die uberhaupt captain kirk nog nooit iets hebben horen zeggen!!! (sic, ik!)

Anoniem zei

Tja, donkere hoekjes opzoeken tijdens die goeie ouwe Dada-avondjes heeft me veel filmkennis bijgebracht...

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...