vrijdag, september 25, 2020

The Daughter - Simon Stone


The Daughter op IMDb (6,6) 

Wat film betreft, heeft iedereen zijn eigen smaak. Best natuurlijk, ik ben blij dat ik veel films niet hoef te bekijken omdat ze niet aan mijn gevoel appeleren. Technisch knap vaak, lekker tempo ook , maar niet alles daarvan komt bij mij binnen. Nee, dan films als deze. Klein, traag, persoonlijk, verstild maar met een heimelijk verborgen emotie. Ik voel me erg thuis in de arthouse-hoek, meer dan bij Hollywood. Ik vond deze kleine Australische film een parel (en daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar als je buiten Hollywood en grote film durft te cenken, beveel ik deze van harte aan). 

Hoewel de twee hoofdpersonen twee vroegere schoolvrienden zijn, draait het verhaal om de vader van een van hen. Die vader (Geoffrey Rush) is een ouderwetse zakenman en landheer. Eigenaar van de grote lokale fabriek, die hij dicht gaat gooien. Het dorp in rep en roer omdat er grote werkloosheid zal ontstaan en er daarop een leegloop zal volgen. 

Onder dat gesternte is de zakenman bezig met de voorbereidingen van zijn tweede huwelijk, zijn veel jongere huishoudster is de gelukkige aanstaande bruid. Zoon Christian komt over uit de VS en er blijkt aardig wat te wringen tussen vader en zoon. Dat heeft uiteraard veel met zijn "nieuwe mamma" te maken, een vrouw die jonger is dan hij, maar er is meer. Zoonlief hoort zijn vriendin telefonisch haar komst naar het huwelijk afzeggen, er is van alles mis in die relatie. 

Om zich af te laten leiden spreekt Christian af met zijn oude vriend Oliver, die weer de zoon is van een oude zakenpartner van zijn vader. Ook daarin heeft zich iets schimmigs afgespeeld, dus de beide families zijn op verschillende manieren met elkaar verbonden  

Terwijl de vrienden een keer ouderwets doorzakken en de vader zich voorbereidt op het huwelijk, ontrafelt zich een gruwelijk geheim, dat het gehele feest in de war dreigt te schoppen. 

Met : Geoffrey Rush, Sam Neill, Ewen Leslie, Paul Schneider, Odessa Young



Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...