vrijdag, juni 18, 2004

Re-lease me

Dat roepen een aantal honderden belanghebbenden in hun strijd tegen de teloorgang van hun gulzigheidsplannen. Niet dat ze opnieuw willen leasen, nee: ze willen bevrijd worden van hun schulden.
Deze mensen stapten in aandelenlease, een of ander financieel product van Dexiabank, waarbij men geld kon lenen om aandelen te kopen. "De aandelen worden dan meer waard, u betaalt uw schuld af en de rest mag in eigen zak".

Nu wordt er vaker financieel geblunderd (eens in de zoveel tijd hoor je dat iemand weer voor veel geld de Eiffeltoren of het Vrijheidsbeeld heeft gekocht van een zogenaamde particulier investeerder) en ook ik wil Dexia niet vrijpleiten, maar verder is het de stomme dikke bult-schuld van die mensen zelf. "Hebbe, hebbe, hebbe" was hun devies en ze verloren daarbij alle redelijkheid uit het oog. Gokken met andermans geld is nog nooit verstandig geweest en wat mij betreft is schadeloosstelling dan ook uit den boze. (Los hiervan mag overigens best gekeken worden naar de wanprestatie van Legio Lease en Dexia).

Wat mij nu hogelijk verbaast is dat Groen Links hierover kamervragen wil gaan stellen. !!??!! GL heeft toch niets met moneymaking te maken? Onder deze geldzuchtigen zullen toch weinig van haar kiezers zitten? Of heb ik het mis? Is ook hier weer sprake van Fortuynistisch populisme en wil GL scoren op een miniem puntje om zo het kabinet aan te pakken? If so, dan snap ik het allemaal niet meer.
Het minste wat Groen Links kan doen is dit verhaal overlaten aan de partijen der zakkenvullers en die zitten volgens mij niet zover ter linkerzijde.

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...