dinsdag, juni 15, 2004

Problemen met mijn identiteit

Wat worden we toch een kutland. De verdomde Pim Fortuyn, de vervloekte LPF en het géévéédéése gezeur over veiligheid hebben er samen voor gezorgd dat thans in de Eerste Kamer een meerderheid gevonden is voor een identificatieplicht.
Waar zijn we toch beland met onze natie? Vertrouwen we elkaar zo weinig? Wantrouwen we elke hanenkam, elke kleurling of elke ander niet doorsnee uitziende figuur die we op straat tegenkomen? Durven we anders echt niet meer naar buiten?
Dat is natuurlijk wel waar het op uitdraait: de controleurs zullen de pakken gewoon laten lopen, terwijl elk visueel afwijkend individu te grazen genomen zal worden.
Wat zegt het? Volkert van der G had toch ook een paspoort? En Eric O. ook? En ik vermoed dat Sam Klepper en Cor van Hout er ook een hadden. Wat zegt dan een papiertje in de verstandhouding tot onze medemens?
Ben ik nog wel Nederlander? Waarom voel ik dit allemaal zo anders dan anderen dat doen?
Ik wil Westfriesland onafhankelijk, losgebikt en het IJsselmeer op gedreven; alleen zo kunnen we ons losmaken van de Haagse (en overigens gewoon vigerend vaderlandse) waanzin.

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...