donderdag, oktober 28, 2004

KLAAGBOX

Gek, ik heb het ingetikt maar er bestaat nog geen www.klaagbox.nl . Gat in de markt volgens mij, want ik moet effe wat kwijt over de belastingdienst. Eerst maar eens op mijn eigen log, daarna maar eens langzaam naar de krant en de radio en weet ik veel waar.
Afgelopen zomer kreeg ik het bericht dat ik geld terugkreeg van de belasting (bijna €3000). Juich juich, ik in afwachting. De vakantie verstreek, nadien maar eens bellen waar het geld bleef. "Maar meneer, dat is allang gestort". Ik had alle afschriften drie keer nagekeken: bij mij dus niet. Bleek het op een ander nummer gestort te zijn (mijn gironummer aangevuld met twee nullen, waardoor het een banknr. werd).
Kan gebeuren, computerfoutje! Echter: volgens de belastingdienst is dat MIJN schuld. Ter zelfverzekering zetten ze onderaan de opgaaf een regeltje: controleer al uw gegevens op juistheid blablabla. 98% van de mensen kijkt volgens mij naar het bedrag, niet naar de rest. Immers, de brief ontvang je al dus je adresgegevens zijn juist en maandelijks krijg ik al bedragen van de belasting als vooraftrek, dus mijn gironummer hebben ze ook.
FOUT! Je kunt daar in zoveel adresbestanden zitten, dat er zomaar ergens een ander nummer uit kan rollen:'"computers he, meneer, als je daarmee werkt worden er fouten gemaakt".
Inmiddels heb ik een keer of zes gebeld, een brief geschreven en een keer gefaxt en men is nu al zover dat de tegenrekeninghouder gevonden is. Die krijgt een brief, daarna een iets dreigender en dan is het over! Daarna is het aan mij (jawel, aan mij; niet aan de belastingdienst) om een rechter in te schakelen en te zien of ik mijn rechtmatige geld kan terugvangen. Omgekeerde bewijslast, volgens mij maar goed...
Zo word ik dus de criminaliteit in gedreven: als de tegenhanger niet op twee brieven reageert, zal een "dreiging' met een rechter hem ook niet imponeren. Ik moet dus sterke jongens gaan opsnorren, knuppels aanschaffen en die dan op pad jagen.
Nederland, wat ben je toch afgezakt. Leuker willen ze het niet maken, maar onrechtvaardiger vooral wel.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...