dinsdag, oktober 12, 2004

Magie

Ik ben mijn magie kwijt! Vroeger kon ik roepen met effect, dat lukt dus niet meer.
Vanmorgen wandelde ik mijn vaste route van CS naar mijn werk en die leidt mij altijd over de Geldersekade. Voordien had ik wel even gekeken naar die ronkende helicopter boven het station, maar ik ben niet meer zo alert: na 100 m op de kade werd ik dus geblokkeerd. Een cohort of drie ME'ers, gadegeslagen door een zelfde aantal aan de overkant, eenzelfde in busjes op de PH-kade (OP DE BARRICADE! VOOR DE PH-KADE, zo riepen wij vroeger).
Vriendelijk vroeg ik aan zo'n gehelmde vechtmachine of ik een kans maakte erdoor te mogen. "Neenee, dat gaat niet lukken!" Waarop ik repliceerde: vroeger riep ik dan "ME WEG ERMEE" maar dat gaat in mijn eentje zeker niet werken?
Ik had het kunnen verwachten, de man begreep de kwinkslag niet. Omlopen dus. Op de Nieuwmarkt liep ik tegen het volgende peloton op: heel dreigend en minachtend heb ik ze aangekeken om nog iets van de oude magie terug te krijgen. Maar ach, ze bleven rustig van hun koffie nippen!!
Overigens: ik vermoed dat het gaat om zo ongeveer de laatste kraker van Amsterdam, die ze uit een van die slooppanden daar poogden te halen. Met z'n tweehonderden....

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...