dinsdag, september 18, 2018

The Hitman's Bodyguard - Patrick Hughes

The Hitman's Bodyguard op IMDb (6,9)
Meestal gaan ze aan mij voorbij, films van het piefpafpoef-genre. Zeker als er dan ook nog eens een opgelegd sausje van "humoristische dialogen" overheen wordt gelegd.
Deze kon ik echter niet aan me voorbij laten gaan omdat ie voor een enorm deel speelt in de stad waar ik al bijna mijn hele leven werk. Dan wil ik zien wat ze ervan gemaakt hebben. En dan slik ik mijn verbazing in als iemand rechtsaf slaat bij de Leliegracht en dan op de Kromboomsloot terecht komt. Bij wijze van spreken.

Mooie plaatjes van een prachtige stad, daar ging het om. En , toegegeven, de heren hoofdrolspelers hebben er duidelijk zin in. Of anders: ze hebben er zèlf in ieder geval plezier in.
Michael Bryce werkt in de persoonsbeveiliging. Ooit deed ie dat "Triple A", maar na een incident is zijn organisatie die status kwijtgeraakt en zakte hij af tot het verplaatsen van cokeverslaafde advocaten en meer aan-de-randfiguren. Zijn ex werkt bij interpol en komt in een crisissituatie terecht: zij moet een gevangene naar het Internationaal Strafhof brengen om hem te laten getuigen tegen een Oosteuropese dictator.
Lang verhaal kort: zij vraagt Bryce om die gruwelijke crimineel van Manchester over te brengen naar Den Haag. Dat gaan ze dus doen, via de Amsterdamse omweg. Omdat hij daar toevallig een appartement heeft en zijn vrouw daar gevangen zit. Nou, vult u zelf maar in. Zal het Bryce lukken om de Oosteuropese criminelen te omzeilen en de gevangene af te leveren in Den Haag. Op tijd af te leveren, dat ook nog.

Met : Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...