dinsdag, december 17, 2019

All the devil's men - Matthew Hope

All the Devil's Men op IMDb (5,1)
Uiteraard heb ik als overmatig filmkijker mijn voorkeuren qua genre, maar toch dwing ik mezelf regelmatig om buiten mijn eigen lijntjes te kleuren. Dat gaat de ene keer beter dan de andere.
Actiefilms heb je er in soorten en maten, dit was er een van de wonderbaarlijk voorspelbare soort. Al na een kwartier overwoog ik de boel stop te zetten, maar ja, maandagavond en alleen thuis, te weinig tijd om nog een nieuwe film op te starten dus : door naar het einde. Goed geprobeerd, Bert.

Collins is een vechtjas, die voor de CIA her en der vuile klusjes opknapt. Hij doet dat vaak in opdracht van Leigh, een vrouw die zelf ook een en ander te verhapstukken heeft gehad. Collins neemt steeds maar nieuwe opdrachten aan, als ware het dat hij het veilige thuisbestaan bij vrouw en kind nog wil uitstellen.
Hij moet nu achter een fouterik aan die kernkoppen wil kopen van de Russen enzovoort. Die fouterik heeft een van zijn oude Afghanistan-vrienden in dienst en u snapt dat de oude vriendschap nu opeens een geheel persoonlijk geschil (en verschil) oplevert. U mag raden wie de goeien zijn en wie de slechten. En wie van de twee er dan uiteindelijk wint.

Met : Milo Gibson, Joseph Milson, Sylvia Hoeks

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...