woensdag, mei 20, 2020

The Other Lamb - Malgorzata Szumowska

The Other Lamb op IMDb (5,0)
Pretentieus geneuzel in een natuurgebied, deze film was echt een fabuleuze misser in mijn PICL-pakketkeuze. Ik had een "film naar keuze" cadeau gekregen (zo gaat dat het in het on demand-tijdperk) van vrienden. En dan kies ik deze. Ik kan dat mezelf kwalijk nemen maar ik moet verder, er zijn vast betere.

Selah is een jong meisje dat woont in een sekte. Overduidelijk is de sekteleider (The Shepherd) een machtswellusteling, iemand die met zijn obligate gepreek de dames in bedwang houdt. Dames ja, want mannen zijn niet wenselijk in de kudde: slechts één ram mag de kudde leiden.
De sekteleden zijn simpelweg in twee groepen in te delen: de moeders (die al seks met de leider hebben gehad) en de dochters (die dat nog gaan beleven). Selah staat op het punt te menstrueren en weet dat kort daarna de "inwijding" plaats zal vinden. Ze ziet er tegenop en ziet om zich heen allerlei redenen om dat te doen. Haar weerstand groeit en zal onvermijdelijk leiden tot opstand. Haar opstand.

De makers hoopten mee te liften op het succes van "The Handmaid's tale" en in minder mate "Midsommar" maar falen genadeloos: als je geen verhaal kunt vertellen, moet je er ook geen film over maken.

Met : Raffey Cassidy, Michiel Huisman , Denise Gough

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...