maandag, september 12, 2005

SnobBegt

Had zaterdag zowel een japans als een codazuur-gevoel. Het japanse zat m in de trajecten die ik in een dagje westfriesland aflegde: Hoorn-Zwaagdijk-Onderdijk-Oosterleek-Hoorn. In Zwaagdijk een tussenstop voor de voetbalwedstrijd van dochter nummer oudst (in de voorlaatste minuut alsnog met 3-2 verloren overigens), In Oosterleek om een etentje te vieren bij de hartsvriendin van lief (Lekker en gezellig en uitgebreid en ontspannen etcetera)..
Het snobbish gevoel van de mediterrannee zattum erin dat ik na die vroege voetbalwedstrijd gelijk doorstoomde naar golfcourse " De Vlietlanden", alwaar mijn familie een herdenkingstoernooi organiseerde ter nagedachtenis van mijn vorig jaar overleden broer.
Ten eerste respectvol, die dag. Ten tweede, erg zonnig. Ten derde was de hele dag het meppen waard. Begtje blijkt geen talentvolle golfer (sprak hij tevreden): het in twee slagen doorknallen naar de green, dat lukt nog wel. Maar het dan in 1 a 2 slagen afmaken, dat dan weer niet. In kaarsrechte lijnen ging ik steeds een stuk of vijf/zes keer vlak langs of over het knikkerkoetje. Afmaken is dus niet mijn ding!

Maar zoals gezegd, het ging om het familiaire karakter en het oprechte eerbetoon aan broer Piet. " De Piet Open 2005" mocht zeer geslaagd heten!! En ik ga geen golfhandschoentjes en stokkentassie aanschaffen, die wetenschap is ook wat waard.

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...