maandag, september 26, 2005

Talpa-niek

Helpen jullie die Teitsma even naar de 50.000....

11.000 mailtjes tegen Talpa-voetbaluitzending

Uitgegeven: 26 september 2005 12:04
Laatst gewijzigd: 26 september 2005 12:21

SPIJKENISSE - Voetballiefhebber Theo Teitsma heeft in de afgelopen weken ongeveer 11.000 mailtjes ontvangen van mensen die zich, net als hij, ergeren aan de wijze waarop Talpa het voetbal in beeld brengt. Vooral de reclameonderbrekingen vormen een steen des aanstoots, meldde Teitsma maandag.

Teitsma verzamelt handtekeningen en reacties via e-mailadres voetbalzonderreclame@hotmail.com.


"Het voetbal moet weer van de kijker worden. Met een nieuwe zender die het uitzendt, kan ik nog wel leven, maar niet met die voortdurende onderbrekingen", stelt Teitsma. Hij zegt dat het nu een half uur langer duurt om alle samenvattingen te zien, vergeleken met Studio Sport. Bovendien begint de sportredactie van Talpa niet direct met de top drie-clubs van Nederland. "Daardoor moeten naar mijn idee veel mensen te lang wachten voordat ze hun favoriete club kunnen zien."

De actievoerder gaat de klachtmailtjes donderdag overhandigen aan de nieuwe directeur van de Eredivisie CV (EVC), Frank Rutten. De ECV heeft de rechten van de voetbalsamenvattingen, compleet met een pakket van eisen, verkocht aan Talpa.

Een woordvoerder van Talpa is niet onder de indruk van het aantal van 11.000 klachtmailtjes. ,,Een tijdje geleden hoorde ik hem roepen dat hij er 50.000 verwachtte.'' Teitsma erkent dat. ,,Ik had inderdaad gehoopt op dat aantal, maar het blijkt dat vele mensen geen mailtje stuurden, omdat ze de indruk hebben dat dat toch geen verschil maakt. Ze hebben de moed opgegeven.''

1 opmerking:

Anoniem zei

Van mij mogen ze het helemaal afschaffen, dat voetbal op TV. Maar hiermee zal ik waarschijnlijk nog meer mensen tegen de scheenbeschermer trappen dan De Mol en zijn cluppie.

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...