woensdag, december 03, 2014

A teacher - Hannah Fidell

A teacher op IMDb
Ben me wat meer aan het toeleggen op de vertoonde films op het Sundance-kanaal van Film1. Dat kanaal- vernoemd naar het "alternatieve" filmfestival in de VS- vertoont meer arthouse-titels dan de andere en zou daarmee dus automatisch meer in míjn straatje moeten liggen.

Gisteren probeerde ik er twee.

Deze film hield me nét lang genoeg geboeid om niet af te haken, iets waar ik halverwege nog over zat te twijfelen. Het verhaaltje van de highschool-lerares die een affaire begint met een leerling en weet dat zulks niet in goede aarde kan vallen, werd iets te simpel neergezet.
Op een gegeven moment kantelt de film en begint bij de lerares de twijfel. Ze begint de jongen af te stoten uit angst voor praatjes, ze kapt de verhouding af maar kan niet zonder. En dán begint het betere deel van de film. Ze raakt vertwijfeld: ze heeft nu wel "het goede" gedaan maar heeft ze daar ook goed aan gedaan? Voor zichzelf bijvoorbeeld. Ze moet handelen.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...