donderdag, april 04, 2019

Deadpool 2 - David Leitch

Deadpool 2 op IMDb (7,8)
"Nog een keer proberen!" Dat was de opdracht van mijn filmvrienden. Ze konden maar moeilijk bevatten dat ik het eerste deel van deze film maar matig wist te waarderen. Echt heel grappig, lekker tegendraads, lekker vlot, mooie actie: dat soort kwalificaties. En ik zag (en zie) dat allemaal niet.
Natuurlijk ga ik het dan opnieuw proberen, op zoek naar lichtpuntjes en haakjes. Zo ben ik. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit met vrienden mee zal gaan naar een Deadpool-fandag. Ik gun het iedereen van harte, maar mij lukt/boeit/pakt het maar matig.

Als ik het goed heb begrepen , probeerde onze superheld in deze film afstand te nemen van het actie-leven, dit om een gezinnetje te gaan stichten. Toch is er een boevenbende die het op hem gemunt heeft en die zijn vrouw vermoordt. Dan moet ie wel: superhelden moeten de mensheid helpen.
Er blijkt een jochie op de superheldenschool op doordraaien te staan, meneer Deadpool wordt te hulp geroepen. Samen met een aantal andere actiehelden (iemand van staal, iemand met het geluk aan haar kont, iemand uit de toekomst en zo voort) wordt hij geacht het jongetje op andere gedachten te brengen.

Met ; Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...