zondag, juni 21, 2020

Perfetti Sconosciutti - Paolo Genovese




https://begt.blogspot.com/2016/11/perfetti-sconosciutti-paolo-genovese.html

Er is veel gebeurd sinds de eerste keer dat ik deze film zag. Er zijn inmiddels 12 remakes verschenen, een Nederlandse versie staat in de planning. Blijkbaar een zeer universeel thema.

Gisteren zag ik hem opnieuw, in het kader van "het nieuwe normaal". We huurden met een vriendengroep 1 van de filmzalen van Cinema Oostereiland in Hoorn. Arrangementje bestond uit 2 drankjes vooraf en daarna de voorstelling van een film naar keuze. Ze hadden mij laten kiezen, ik kwam op deze (om redenen die ik ten overstaan van de "volle" zaal heb uitgelegd).
Schot in de roos, zo bleek. Er werd hard gelachen en er werd op de juiste momenten gezwegen. Pijnleuk leuk , dat is dan ook een mooie omschrijving voor deze heerlijke film.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...