maandag, augustus 06, 2007

Relatietest

Tja, dat moet je als versgetrouwde natuurlijk uitproberen: wat kan mijn relatie aan?
Gisteren verzamelden we in tropische omstandigheden het hele gezin om de zondag-verkoop van Ikea te bezoeken: er was nogal een groot-inkoop nodig ivm de verbouwing van de kinderkamers.
Keurig hadden we vooraf een lijstje opgesteld wat we minimaal moesten hebben, keurig had ik vooraf alvast geld gegireerd van spaar naar betaal, zodat ik gedekt stond.

maar ja: het dreigde toch nog even mis te gaan, toen de grote verbouwwoede een aanjagend effect bleek te hebben op mijn lief. De voor later geplande aanpak van onze woonkamer (enorme cd-wand de kamer uit, daar een nieuw wandsysteem en dan gelijk nieuwe banken etcetera) lokte mijn lief alras naar prachtige chaise-longues, bankencombinaties waarbij vergeleken ABN een kleinverzamelaar is, en naar wandkasten en wandsystemen die met recht prachtig zijn.
Echter, prachtig wil nog niet zeggen budgettair. En wil nog niet zeggen dat het "right place, right time"is.
Daar kwamen we uit! En toen begon het echte testwerk!! Gedrieën (lief, ik en oudste dochter) zetten we achtereenvolgens een bureau, een wandkast en drie stoelen volgens werktekening in elkaar. Foutloos, probleemloos en schijnbaar achteloos! Een mooie opmaat voor de zaken die nog "in-doos" staan te wachten: een wandsysteem/bureausysteem voor de ene dochterkamer, een bureau voor de andere en een tweetal garderobekasten voor onszelf. Fusio conclusio: nog een schroef of honderd, nog een deuveltje of veertig, nog een plank of twintig en dan weten we waar we staan!

Under construction, we are. En ik heb alle vertrouwen!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...