zaterdag, december 29, 2018

Girls Trip - Malcolm D. Lee

Girls Trip op IMDb (6,2)
Manmoedig doe ik mijn best om genre-overschrijdend te denken bij het bekijken van films. Ik bezoek wel eens zalen die ik hoofdschuddend verlaat, maar nog makkelijker gaat het bij het opnemen van film van een van mijn abonnement-filmzenders. Daar komt echt van alles voorbij en dan maak je wel eens gekke klikjes.
Deze film ligt zo ver van mijn normale viewingslijst af dat ik hem in delen heb afgekeken. Ja, wel afgekeken, want het is heus niet naar of vervelend allemaal. Het is gewoon niet boeiend, niet grappig. Voor mij dan, ik vermoed dat er best een markt is voor dit genre.

Vier all Afro-American girls, die van jongs af aan een vriendinnengroep vormen maar nu merken dat ze langzaam uit elkaar groeien. De ene fladdert van relatie naar relatie, binden lukt niet. De ander is alleenstaande moeder en heeft last van haar controlfreak-neuroses, de andere is roddeljournaliste maar niet al te succesvol. Alleen de laatste , Ryan, is heel succesvol geworden. Ze is een beroemde media-persoonlijkheid en heeft een mooie en succesvolle man aan de haak geslagen.
Wanneer dit stel op het punt staat om een lucratief reclamecontract te tekenen, zijn er signalen van amoureuze misstappen van de man. En wie ontdekt dat? Juist , de roddeljournaliste-vriendin.
De oude vriendinnengroep, de Flossy Posse, wordt weer bijeengeroepen: alles moet in het werk gesteld worden om hun vriendin Ryan te redden, al was het maar haar reputatie. U snapt dat hiermee de vriendschapsbanden getest gaan worden, helemaal als ik u vertel dat zulks tijdens een feestweekend in New Orleans moet gebeuren.

Met : Regina Hall, Queen Latifah, Jada Pinckett Smith , Tiffany Hadish

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...