zondag, januari 20, 2019

This is 40 - Judd Apatow

This is 40 op IMDb (6,2)
Toegegeven, er waren momenten dat ik goed zat te glimlachen, dat het even leek alsof deze komedie de goede kant op zou gaan. Maar meestal vond ik het toch te dik opgelegde Amerikaanse humor. Hoe gek het ook klinkt, die humor is toch anders dan de Europese. Het is allemaal wat platter dan nodig en dat doet af aan de kwaliteit. Anyway, ik heb zelf op "play" gedrukt, dus ik moet niet zeuren.

Ze staan op het punt om 40 te worden, het moeizame echtpaar Pete en Debbie. Hij is een niet erg zakelijke zakenman, die zijn opgezette platenmaatschappijtje maar niet van de grond krijgt en die bovendien teveel geld kwijt is aan zijn geldverslindende vader. Zij is een wat pinnige eigenares van een winkeltje, waar de verkoop wel ok is , maar waar teveel geld uit de kassa verdwijnt.
Kortom: geldproblemen.
Daarnaast heeft het stel ook nog eens problemen met een puberende dochter , die continue ruzie zoekt met haar jongere zusje, met haar ouders en ook wel een beetje met de jongens op school. Ze heeft het niet van een vreemde , want haar ouders kibbelen zich ook de dag door : iedereen verwijt elkaar de oorzaak te zijn van hun problemen.
Dat gaat zo de hele film door, zo af en toe zijn er goede momenten waarop het stel het goed met elkaar lijkt te vinden en waarop de kinderen stiekem wel een beetje trots zijn op hun ouders. Maar het is zelden. En het is dan allemaal komisch bedoeld.
Voor mij een leuk feitje: een van de artiesten van de stal van Pete is Graham Parker, die dan ook af en toe in de film voorkomt. En, nog leuker: die de soundtrack van de film van een aantal van zijn oude nummers voorziet. That was fun.

Met: Paul Rudd, Leslie Mann, Megan Fox, John Lithgow, Lena Dunham
,

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...