dinsdag, januari 29, 2019

Proud Mary - Babak Najafi

Proud Mary op IMDb (4,9)
Ter verdediging wil ik zeggen dat ik net terugkwam van mijn sportuurtjes. En dat direct na een pittige werkdag.
U snapt dat mijn weerstand laag was, ik klikte gewoon de film aan die op dat moment op Film1 begon.
Filmisch begon het allemaal wel ok, beetje donkere voorbereiding op heldhaftig wapengekletter.
Mary is blijkbaar een soort huurling, ze werkt voor een of andere bende in de criminele scene.
Bij een van haar laatste opdrachten heeft ze verzuimd voor haar baas volledig werk te verrichten: ze vermoordde wel de gokbaas met schulden, maar niet diens onschuldige en spelende tienerzoon.
Het is het begin van moreel besef bij Mary.
Wanneer ze die jongen later gewond op straat aantreft, aarzelt ze geen moment. Ze neemt hem mee naar huis en verzorgt hem. Sterker nog: ze gaat verhaal halen bij degene die dit de jongen heeft aangegaan.
En daar gaat het mis want Mary heeft niet veel manieren om geschillen op te lossen. Dat doet ze meestal door wild in het rond te schieten.
Hierdoor ontstaat een soort bende-oorlog, waarbij Mary voor haar baas geheim moet houden dat zij de oorzaak is. U snapt, dat loopt uit de hand en zo.

Met : Taraji P. Henson , Jahi Di'Allo Winston. Billy Brown, Danny Glover

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...